maandag 30 januari 2012

hoezo wreed........

Vanmiddag kwam mijn zoon van net 6 jaar uit school.
Hij wordt altijd gebracht door een taxi. Sommigen zeggen; "BUSJE"!
Maar ik werd als juf al eens goed op m'n plek gewezen,toen een jongen uit mijn toenmalige groep 4 mij hierop wees.
Hij ging bij ons vandaan naar het speciaal onderwijs.
We waren aan het kletsen daarover en ik vroeg hem; "En word je dan opgehaald van huis met een busje?". "Ja, juf", zei de jongeman.
Maar hij voegde eraan toe: " maar ik zeg; met een taxi, want dat klinkt wat vriendelijker dan " busje".

Oke! Een les die ik onthouden heb!

Maar goed, ik dwaal af. Mijn zoon kwam dus thuis met de TAXI.
Levi heeft nl. een ernstige spraakstoornis en zit dus op een daarvoor bestemde school.

Hij was helemaal blij, want ze hadden in zijn groep 2 over het thema "de Bakker", dus heb je thuis spulletjes, neem ze dan maar mee!

Dus ik zeg tegen Levi; "Weet je wat, wij gaan even naar de bakker bij ons op het pleintje. Dan vragen we aan hem/haar of ze nog spulletjes hebben die je mee zou mogen nemen naar school.
Dus ik met hem overleggen hoe hij dat zou kunnen vragen:
.......dan zeg je:"Ik ga werken op school over de bakker, heeft u nog wat spulletjes die ik mee zou kunnen nemen"?.
Hartstikke leuk toch en goed voor Levi;
kan hij lekker oefenen met "belangrijke dingen vragen aan een onbekende".


Dus wij stappen de winkel in en Levi zegt in zijn beste nederlands datgenewat wij daarvoor samen geoefend hadden. En echt, geloof me; hij zei het echt heel goed verstaanbaar voor zijn doen.

Maar dat mens van de bakker (een vrouw), luistert naar hem,buigt zich ietwat voorover over de toonbank naar dat kleine ventje.
Kijkt mij daarna aan en zegt;

"En kun jij DAT even voor mij vertalen"!!!!!!!!!!!!!! Echt heel bot zei ze dat en zo denegrerend voor MIJN zoon!
Hoezo een kind even lekker in de grond trappen en faalangstig maken!!!!!!!!
Daar ging mijn goede bedoeling om hem mondig te maken!

Nou ja, het kwam er uiteindelijk op neer dat ze niks had en..."tja, wat wil je dan, wat bedoel je dan"
Ja stomme tr*t; ik bedoel gewoon bakkersspulletjes die kinderen interessant vinden in groep 2. Dus een broodzakje, een foldertje,een bakje waar koeken in kunnen, een zakje waar je chocolaatjes in kunt doen.
Een oude zak van het een of ander..............pfffffff, is dit nu zo moeilijk?

We gaan zonder iets de winkel uit, Oke, er was een foldertje die we mochtenmeenemen, maar of we die wel weer wilden terugbrengen, want ze had er maar 2.
Nou, hou die folder dan ook maar, ze kunnen in groep 2 toch nog niet lezen!!!!! arghhhh.....

We lopen de bakkerij (de ECHTE !)
uit en gaan weer richting auto.
Onderweg zeg ik tegen Levi; nou, dat is ook wat! Mama vond die mevrouw niet zo aardig.
Waarom niet?" vraagt Levi. Ach, het lieve jonk heeft het
nog gelukkig niet eens als een knal opgevat.
Zijn conclusie is; Niks aan te doen!

"We gaan nog even naar de kringloop toe, misschien hebben ze daar nog wat"
Ja maar mam, dat is niet leuk; Dan moet je het kopen!
"Maakt me niks uit", zeg ik! Alles voor het goede doel.

En warempel: Er ligt daar toevallig? toch een mooie bakkersmuts!
Voor 0,80 cent! Die nemen we mee!

Hehe,uiteindelijk kan hij toch morgen iets mee
naar school nemen. Ik heb em even gauw uitgewassen
(hij snapt niet waarom, want op school heeft ook iedereen hem toch op???).
Ligt nu op de kachel te drogen..........

Mijn moederhart was echt even heel erg verdrietig toen ik de bakkerij verliet.
Ik was gewoon monddood!! Met achter mijn ogen een paar tranen,die ik probeerde weg te slikken.

Nooit ga ik daar bij haar nog een brood kopen; Die houdt ze maar!
Pfffffffff.......ja, dan ben ik me d'r ook 1-tje hoor.
Maar tegen zulk dom volk kan IK niet.
Dit moest me even van het hart!

Maarre..........nog even wat vrolijker nieuw:
tot as. zaterdag kun je nog steeds meedoen hoor met mijn give-away.
Klik dan even HIER
Ik vind het geweldig dat ik al zoveel nieuwe volgers heb zien komen.

Allemaal een hartelijk welkom!

En wat een reacties zeg op mijn give-away.
WOW, dit vind ik wel echt kicken hoor! Hier wordt mijn moederhartje toch wel weer vrolijk van;)

11 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal, grrr ... echt on sympathiek en tactloos om het maar even zo te zeggen. Wat leuk dat je een bakkersmuts gevonden hebt ... het heeft zo moeten zijn. Ik wens je zoontje veel plezier morgen met een mooie muts! Lieve groet, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad wat een b*tch zeg! Je kan beter 10x zelf gekwetst worden dan het gevoel hebben dat ze je kind kwetsen. Ik heb er maar één woord voor (sorry het is engels) INGNORANCE oftewel domheid.
    Wat een inspirerende ideen op je blog. Leuk!

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Christel, ja akelig hè zulke domme mensen. Ik heb het op deze manier met Leon gelukkig nooit meegemaakt. En die bakkersmuts is natuurlijk helemaal top! Ik had je nog tegen kunnen komen bij de kringloop, ik was er begin vd middag. Nog even schaatsen gehaald, voor Marijn en voor mezelf prima geslaagd! En nog bedankt voor leuke reactie op m'n blog. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja sommige mensen..grrrrrrrrrrrr.......
    Maar ja niet te druk maken, dat is ze niet waard!!
    En gelukkig had je zoon er geen last van en zijn jullie toch nog geslaagd!

    Enne fijne week verder, groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zegt meer (heel veel,zo niet alles) over deze bakkersvrouw dan over je zoon.
    Mijn maag draait hier echt van om.
    Ons buurjongetje heeft ook een spraakstoornis en het is het liefste buurkind dat ik maar kan wensen.
    Geduld en van zijn moeder mag ik hem vragen wat hij gezegd heeft.Geduld en nog wat geduld....is dat nou zo moeilijk?
    Ach...laat ze maar, die vrouw van de echte bakker.
    En nee...ik verlaag me niet tot haar niveau door te gaan "schelden"....ook dat is ze de moeite niet waard.
    En een koksmuts...daar kan geen echte bakkersvrouw tegenop.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou zeg..dit is triest! Gelukkig kun je er zelf anders mee omgaan! Maar buiten dat het geen klantvriendelijkheid toont, is het iemand die kennelijk geen hart heeft voor kinderen....wat mist ze dan veel!
    Goed dat je een leuke bakkersmuts hebt kunnen vinden!
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit met kromme tenen te lezen hoor Christel...dat mensen zo doen...had maar een gil gegeven....dan was ze misschien geschrokken...goed dat je hem mondig maakt, al is dat in dit verhaal een verkeerde woordkeus, maar heel flink van hem om er zo tegenaan te kijken....gelukkig heb je de muts gevonden...ik hoop dat hij een heerlijk thema heeft op school, zo gezellig de bakker.
    Leuk dat je met Hilde aan de knutsel gaat...super dat jullie in het zelfde dorp wonen...
    Geniet ervan.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoooo herkenbaar!!!! En het zijn zulke heerlijke ventjes! Volgende week gaan ze naar bakker Bart toe echte broodjes bakken! Ik wil wel graag mee!!!! Wij zijn ontzettend trots op Siemen, in mijn ogen is hij zo gegroeid en heeft hij zich zo ontwikkeld op spraak taal gebied, maar als zo'n snotneus van 4 dan in de speeltuin zegt; "Hij kan helemaal niet praten" dan heb ik daar de hele dag weer last van. Super leuk dat je zo fanatiek bent met de thema's op school. (een voorbeeld voor mij!) Lfs Evelien (enneh wanneer gaan we Hema-en?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je had ook gewoon even bij de ENIGE ECHTE BAKKER aan moeten kloppen ;-). Haha!!
    Nee maar even serieus, wat een raar mens (ik wil hier iets anders neerzetten, maar dat doe ik maar niet). Ongelooflijk!!!
    Gelukkig heeft Levi het er niet moeilijk mee, maar je zou haar.....................

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan me voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben.. wat een vreselijk mens! Fijn dat je toch wat gevonden hebt!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg hè dat mensen zo kunnen reageren. Oké ze kent jouw verhaal verder niet maarre......een beetje inlevingsvermogen in kinderen/mensen is toch wel het minste. Maar gelukkig heeft je zoon er (nog)niets van meegekregen. Helaas zal hij dit soort dingen nog vaak meemaken en zul jij nog menig traan voelen prikken. Het leven is niet altijd leuk. sterkte en kop op. X

    BeantwoordenVerwijderen

weer een leuke reactie..............I love it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...